Publicerad: 2009-07-26 @ 22:51:38

 

J3 här!

God kväll allihopa!

Satt o fundera på , nästa gång jag ska till tandläkaren ska jag fråga om man kan slipa bort dom gula fläkarna på 2 av mina framtänder och sätta porslin tänder där istället. Det är så fult med dom gula fläckarna.
Och vissa kanske tror att dessa fläckar e från rökning eller nått sånt, men det är det inte, dessa fläckar har jag haft sen ja fick mina visdomständer. Och dom e riktigt gula. Dom e sen när jag hade lunginflamation , medecinen färgade mina tänder, asså den va för stark typ.
Men vissa säger att sånt kommer kosta, men hallå det är ju gratis för oss under 18 eller 20 att gå hos tandläkaren.

I morgon ska jag ut. Orkar inte sitta hemma längre. Såå tråkigt.
Den ända som finns här hemma och prata med är ju pappa, men han e inte så social , han sitter bara o tittar på sporten hela tiden.
Så imorgon ska ja ringa malin och zanna och träffa dom punkt slut.

A och på onsdag åker jag till norrtälje (sättra/sätra) som ligger i bergshamra tror jag aja vettefan med min älskade kusin.
Kommer hem på lördag.

Men nu ska jag lägga mej framför en film och äta vindruvor.


Hejhoppgummisnopp.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Tandvården är gratis för alla tills året de fyller 19 men det du vill göra är ett kosmetiskt ingrepp (alltså något du vill snygga till, inte något som MÅSTE göras) och det får du betala själv. :)

2009-07-28 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

J3 här!

God kväll allihopa!

Satt o fundera på , nästa gång jag ska till tandläkaren ska jag fråga om man kan slipa bort dom gula fläkarna på 2 av mina framtänder och sätta porslin tänder där istället. Det är så fult med dom gula fläckarna.
Och vissa kanske tror att dessa fläckar e från rökning eller nått sånt, men det är det inte, dessa fläckar har jag haft sen ja fick mina visdomständer. Och dom e riktigt gula. Dom e sen när jag hade lunginflamation , medecinen färgade mina tänder, asså den va för stark typ.
Men vissa säger att sånt kommer kosta, men hallå det är ju gratis för oss under 18 eller 20 att gå hos tandläkaren.

I morgon ska jag ut. Orkar inte sitta hemma längre. Såå tråkigt.
Den ända som finns här hemma och prata med är ju pappa, men han e inte så social , han sitter bara o tittar på sporten hela tiden.
Så imorgon ska ja ringa malin och zanna och träffa dom punkt slut.

A och på onsdag åker jag till norrtälje (sättra/sätra) som ligger i bergshamra tror jag aja vettefan med min älskade kusin.
Kommer hem på lördag.

Men nu ska jag lägga mej framför en film och äta vindruvor.


Hejhoppgummisnopp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tandvården är gratis för alla tills året de fyller 19 men det du vill göra är ett kosmetiskt ingrepp (alltså något du vill snygga till, inte något som MÅSTE göras) och det får du betala själv. :)

2009-07-28 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0